Fabian Koziołek
Menu
  • Start
  • Artykuły
    • O męskości
      • Fundamenty męskości
      • Doskonalenie w męskości
      • Męskie ciało
      • Męska psychika
      • Męski duch
    • O kobietach
      • Kobieca natura
      • Relacje z kobietami
      • Feminizm
    • O rodzinie
    • O życiu społecznym
    • Krótkie strzały
    • Wielkie chrześcijaństwo
    • Publicystyka polityczno-kulturowa
    • Studium przypadku
    • Męska czytelnia
    • Wideo
  • Serie wpisów
    • Blackpill, Redpill, Godpill
    • Czerwone flagi w randkowaniu
    • Dosięgnąć męskości
    • Kręgosłup i serce
    • Męskość i jej cechy
    • Silne kobiety czy po prostu słabi mężczyźni?
    • Zamiana ról
  • O mnie
  • Kontakt
  • Oficjalna strona
Menu
feminizm

Feminizm i Gillette
Utopione 8 miliardów USD

Posted on 11th sierpień 20195th styczeń 2025 by Fabian Koziołek
Czas czytania: 3 min.

Czy feminizm i firma, której targetem są w głównej mierze mężczyźni, mogą iść w parze?

Gillette postanowiło się o tym przekonać. Boleśnie.

Jakiś czas temu wypuściło nową reklamę swojej firmy. Gillette przestawiło, jakie stanowisko zajmuje względem mężczyzn i ich pozycji w naszym społeczeństwie.

Jak nietrudno się domyślić, jeśli stanowisko jest ściśle związane z feminizmem, to będziemy mieli do czynienia z przekazem czysto propagandowym. My, mężczyźni, jesteśmy przedstawieni w nim jako seksualni drapieżnicy, gwałciciele, ci, którzy wykorzystują kobiety i innych, agresywne zwierzęta znęcające się nad słabszymi, albo po prostu głupcy, którzy – jak reklamy uwielbiają dowodzić – znają się tylko na grillowaniu.

Zresztą zobaczcie i oceńcie sami:

Przed erą feminizmu

Pytanie brzmi, czy było to dobre posunięcie?

Wygląda na to, że nie. Widać mężczyźni wreszcie zaczynają mieć dosyć ciągłego przedstawiania ich w negatywnym świetle. Postanowili odwrócić się od firmy, która od ponad stu lat dostarcza im maszynek do golenia.

Widzimy to pod samą reklamą, której oceny pozytywne (około 800 tys.) mają się nijak do ocen negatywnych (1.5 mln). Ale to jeszcze mogłoby nie być dla firmy najgorsze. Naprawdę zaboleć musiał fakt, że Gillette w krótkim czasie odnotowało spadek zysków rzędu 8 miliardów (!) dolarów.

Kto by pomyślał, że plucie i narzekanie na swojego klienta będzie nietrafionym wyborem? Na pewno nie pomysłodawcy tej reklamy ;].

W internecie – i pod samym filmem, i w wielu artykułach poświęconych temu zjawisku – czytamy słuszne narzekania, że rolą firmy sprzedających maszynki do golenia nie jest wciskanie ludziom politycznej poprawności i pouczanie, jak ktoś powinien żyć. Tym bardziej, jeśli robi się to kosztem całej męskiej populacji.

Równocześnie cieszy fakt, że mężczyźni wreszcie przestali kłaść uszy po sobie. Zareagowali. Kiedy po raz enty reklama spróbowała przedstawić ich w jak najgorszym świetle, rozpoczęli bojkot. Przestali kupować produkty firmy, która powinna stać murem po ich stronie. Tak, jak robiła to jeszcze trzydzieści lat temu.

Zobaczmy, jak wtedy – według Gillette – wyglądali mężczyźni:

Mężczyźni kontra feminizm

Niesamowite, że w przeciągu zaledwie trzydziestu lat, męskie cnoty, tj.: siła, odwaga, stanie na straży bliskich, podziwianie i dbanie o kobietę czy przekazywanie wiedzy synowi stały się czymś złym i – jak lubi nazywać narracja feministyczna – toksycznym.

Panowie, czy my naprawdę zmieniliśmy się aż tak bardzo przez trzydzieści lat? Czy mamy do czynienia z nieustającą nagonką na męskość samą w sobie?

Mamy okazję obserwować powolne, ale regularne próby kastracji męskiej części społeczeństwa. Wszystko po to, by mężczyzn osłabić. Jeszcze kilka lat i nie będą mieli ani siły, ani ochoty walczyć o swoje. Nawet wtedy, gdy na horyzoncie pojawią się bardziej radykalne pomysły zepchnięcia ich na margines społeczny.

Ale jeszcze się bronimy – i to jest dobre. W przypadku firm próbujących nam coś sprzedać nie ma lepszego wyrazu sprzeciwu, niż głosowanie portfelem. Mężczyźni to wiedzą i bojkotują Gillette, przestając kupować produkty tej marki.

Feminizm usłyszał wyraźne „nie”. „Nie” kosztujące postępową firmę 8 miliardów dolarów.

Powinniśmy się cieszyć, że mężczyźni jeszcze się nie poddają. Gdy ostatni z nich stwierdzi, że nie ma sensu dłużej walczyć, czeka nas równia pochyła w kierunku południowym. Zarówno społeczeństwo, jak i kultura stoczą się na dno (i nie sądzę, żebym w tej kwestii przesadzał).

W obronie męskości

Dla kontrastu pokażę wam jeszcze jedną reklamę. Firma Egard Watches, w odpowiedzi na politycznie poprawny spot Gillette, wypuściła swój krótki filmik. Reklamę pokazującą, kim według nich jest mężczyzna.

Zobaczcie sami:

Dobry przykład, jak zrobić piękny i nienachalny spot reklamowy. Pokazać męskość w jasnym świetle, nie obrażając przy tym kobiet, ani nikogo innego.

Dobrze, że są na świecie ludzie, którzy wciąż widzą w mężczyznach dobro.

Uwagami, przemyśleniami albo osobistymi doświadczeniami w tym temacie możecie podzielić się w komentarzach. A jeśli uznaliście tekst za ciekawy i/lub pomocny, podzielcie się nim z przyjacielem, kumplem, znajomym, albo wpadnijcie na stronę facebook’ową bloga i polubcie moją twórczość.

Nic tak nie napędza do dalszej pracy, jak dobry feedback.

Photo by Allie Smith on Unsplash

2 thoughts on “Feminizm i Gillette
Utopione 8 miliardów USD
”

  1. Serwisy Edukacyjne pisze:
    26th kwiecień 2022 o 10:03 am

    Trzeba mieć wytrwałość i wiarę we wlasne siły. Trzeba wierzyć, że człowiek jest do czegoś zdolny i osiągnąć to za wszelką cenę.

    Odpowiedz
  2. kometa pisze:
    25th grudzień 2024 o 11:46 pm

    Za wszelka cene to raczej nie. to jawny majchjawelizm (po trupach do celu).

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

4 + 6 =
Powered by MathCaptcha

O blogu

Witaj!

Męskość to termin, który dziś wydaje się pusty. Najwyższa pora przywrócić mu dawny blask, a mężczyzn zwrócić z powrotem w stronę ich słusznej natury. To misja, która przyświeca blogowi.
Jeśli powyższe cię interesuje, trafiłeś/łaś w dobre miejsce.
A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej odnośnie mojej osoby i bloga, zrobisz to tutaj.

Nowy artykuł w (prawie) każdą niedzielę o 19:00, zapraszam!

Znajdź wpis

Ostatnie wpisy

  • “Seks i kultura”, czyli jak ważna jest moralność seksualna?
  • Chrystus-wojownik, którego zabrano mężczyznom
  • Praca żony jako zagrożenie dla małżeństwa
  • Krótkie strzały #16: Polacy wierzą w tradycyjne role płciowe?
  • Krótkie strzały #15: Małżeństwa są trwalsze, niż myślisz

Najnowsze komentarze

  • MJ - „If” Rudyarda Kiplinga, czyli obraz męskości w wierszu
  • Janusz - Chrystus-wojownik, którego zabrano mężczyznom
  • Fabian Koziołek - Prawdziwa wolność
  • Fabian Koziołek - Chrystus-wojownik, którego zabrano mężczyznom
  • Fabian Koziołek - Dlaczego Bóg jest mężczyzną?

Archiwa

Tagi

asertywność beta Bóg charakter córka depresja dojrzewanie dorastanie dorosłość dosięgnąć męskości feminizm kobiecość kobieta kobiety książka literatura matka małżeństwo miłość męska czytelnia męskość mężczyzna nienawiść odwaga ojciec ojcostwo pewność siebie prawdziwy mężczyzna psychologia płeć recenzja relacje rodzice rodzina rozwój seks siła socjalizm status sukces syn szacunek do siebie słabość upadek mężczyzn związki

Tu też mnie znajdziesz:

© 2025 Fabian Koziołek | Theme by Superb Themes